5 december: Terugreis naar Salta

Van Cafayate gingen we over de ruta 68 terug naar Salta, tenminste dat was de bedoeling. Na ong. 40 km kwamen we erachter dat we op de ruta 40 zaten, richting Cachi, toen nog een prima weg die echter in een grindweg zou veranderen. Om die reden hadden we nou net een overnachting in Cachi geskipd i.v.m. de rug van Jan. Dus wij weer terug naar af, opnieuw naar Cafayate!
Het was opnieuw geen straf ook deze route twee keer te rijden. De vorige keer waren we de laatste km een beetje overladen met indrukken, en juist deze km waren zo mooi, dus konden we die nu fris en wel nog eens op ons in laten werken.

We leverden de auto weer in. Goed gevoel om hem, op1 kras na, ongeschonden weer terug te kunnen brengen. 's Avonds aten we vlak bij het hotel wat wel prettig was, want het regende! Dat hadden we nog niet zoveel meegemaakt.

6 december: Reis van Salta naar Puerto Iguazu

Vanuit Salta vertrokken we naar Puerto Iguazu. Op het vliegveld troffen we het Duitse stel uit Stuttgart dat we hadden ontmoet in Cafayate. Zij vertelden dat het zaterdag terwijl zij in een restaurant zaten te eten, in een half uur tijd zo had geregend, dat er ruim een half meter water en modder in de straat stond. Hij had zijn schoenen direct weg moeten gooien. Overigens hadden we die ochtend nog wel een leuke schoolviering gezien, met als thema zowel Xmas als de aankomende (twee en een halve maand durende) schoolvakantie.
Het vliegtuig was niet erg veel te laat en het hotel in Iguazu was een echte logde. Een soort woon, eet en slaapkamer met een echte complete keuken die we niet hebben gebruikt. We zaten boven een klein watervalletje om in de sfeer te komen. Heel veel grote en enge insecten en helaas ook op onze kamer. Het stadje (50000 inwoners) draait louter op toerisme en bij onze zoektocht naar een leuk restaurantje maakten we kennis met harde marketing. Een kleine aarzeling bij ons leverde direct tien procent korting op en de mooiste meisjes uit Rio hadden zelf de desserts gemaakt. Wel leuk allemaal en uiteindelijk hebben we er 3 dagen prima gegeten.